FAQ

Hoe plaats ik een reservatie?

U kunt materiaal reserveren via de website of telefonisch. Vraag steeds naar de beschikbaarheid en vermeld de nummers van de items die u wilt reserveren. Zorg zeker dat u in het bezit bent van een geldige Belgische identiteitskaart. 

Wij raden af om materiaal ter plaatse te reserveren omdat wij de beschikbaarheid niet kunnen garanderen. Indien u toch ter plaatse wilt reserveren, houdt dan rekening met langere wachttijden, aangezien klanten met reservaties sowieso voorrang krijgen.  

 

Openingsuren

We zijn steeds telefonisch bereikbaar tussen 9-12u & 13-18u. 

Opgelet! Wij werken met vaste uren voor de ophalingen & inleveringen. Indien deze uren niet passen, gelieve dit te vermelden bij het reserveren. 

In Gent

  • inleveringen: tussen 9 - 12 
  • ophalingen: tussen 14 - 18u 

In Antwerpen 

  • inleveringen: tussen 10-12u 
  • ophalingen: tussen 16-18u 

 

Ik huur voor meerdere dagen, krijg ik korting?

Als je voor meerdere dagen na elkaar huurt, daalt de dag prijs.
Zo betaal je voor:
2 opeenvolgende dagen de dagprijs x 1,6
3 opeenvolgende dagen de dagprijs x 2,2
4 opeenvolgende dagen de dagprijs x 2,8
Langere huurperiodes worden per project bekeken.

Extra kosten bij laattijdige inlevering

Bij een laattijdige inlevering wordt er een extra huurdag in rekening gebracht.
Gederfde inkomsten door de laattijdige inlevering zullen doorgerekend worden aan de klant. 
Indien u merkt dat er problemen kunnen ontstaan bij het inleveren, gelieve ons zo snel mogelijk op de hoogte te brengen, dan kunnen wij hier eventueel nog rekening mee houden. 

 

Moet ik een waarborg betalen?

Bij elke huur dient er een waarborg betaald te worden. De waarborg is afhankelijk van uw huurbedrag en zal u worden meegedeeld bij goedkeuring van uw reservatie. Voor studenten kan de waarborg aangepast worden na overleg.

De waarborg kan ook gebeuren via een reservatie op een creditkaart ( geen prepaidkaarten ). Op die manier betaalt u enkel het huurbedrag. Nadien wordt de reservatie geannuleerd. 

Hoe kan ik betalen?

OPGEPAST: SINDS KORT ZIJN BETALINGEN MET CREDITCARD ZIJN NIET MEER MOGELIJK, RESERVATIES ALS WAARBORG WEL.

  1. De eenvoudigste manier is een reservatie op de Visa of Mastercard. Het bedrag wordt dan niet betaald, maar wordt tijdelijk geblokkeerd tijdens de huurperiode. Na de huur kan je betalen met bancontact, cash of per overschrijving.
  2. Cash of bancontact bij afhaling, als je de materialen terugbrengt zal het totaal van je huur afgetrokken worden van de waarborg, de rest krijg je terug.
  3. Overschrijven op onze rekening BE86 0688 9959 9750 met vermelding “bonnummer” (dit wordt medegedeeld bij bestelling). Na inlevering schrijven wij het restbedrag (waarborg min totaal huurbedrag) terug over op uw rekening.
  4. Via een bankwaarborg: Dit is enkel interessant voor regelmatige huurders, scholen en organisaties met meerdere medewerkers. U stelt een bankwaarborg bij de bank ten gunste van Ostron, U ontvangt na de huur een factuur van het totaal huurbedrag en betaalt deze via overschrijving.
Materiaal controleren

Het materiaal werd zorgvuldig nagekeken. Check het materiaal zelf ook altijd. Indien u dat wenst is er altijd een pakbon voorhanden, waarop de inhoud met alle items nauwkeurig staat beschreven.  

Indien er onregelmatigheden zijn met het huurpakket, gelieve dit zo snel mogelijk te melden.

Bel of mail ( info@ostron.be ) ons asap, zodat we op de hoogte zijn en u verder kunnen helpen. 

Wat gebeurt er als ik mijn reservatie annuleer?

Uw huur is definitief gereserveerd als u van ons een bevestigingsmail ontvangen hebt met daarin een bonnummer + alle praktische info.

Indien u de reservatie wil annuleren, dan kan dit zonder bijkomende kosten binnen 12u na ontvangst van onze mail. Nadien worden er annulatiekosten in rekening gebracht.

Voor meer details, bekijk onze algemene voorwaarden.

Leveringen en ophalingen

Het laten leveren of ophalen van uw gehuurd materiaal kan in heel België tegen een zeer aantrekkelijk tarief. Mail ons het adres voor meer info. 
PRIJZEN
Blauw: 25€ - Groen: 50€ - Rood: 75€
Voor leveringen buiten de rode zone kan u ons altijd contacteren voor een offerte!

Kaart levering

Is het materiaal verzekerd?

Standaard is uw materiaal verzekerd. Indien u deze verzekering niet wenst, gelieve dit vooraf te melden. Download hier onze verzekeringsvoorwaarden.

Kan ik mijn project laten sponsoren door Ostron?

Leg je project ( minstens 14 dagen voor aanvang ) aan ons voor via mail. Enkel kortfilmprojecten komen in aanmerking voor sponsoring. 

We bekijken je aanvraag en contacteren je nadien om de mogelijkheden samen te bekijken. 

Kortingen

Alle studenten (niet geldig voor bedrijven) kunnen tot 40% korting krijgen op de standaard prijzen op de website. De kortingen variëren naargelang het type materiaal. Om in aanmerking te komen voor deze korting dient de student bij afhaling of inlevering aanwezig te zijn. De student dient ook telkens zijn studentenkaart (of inschrijvingsbewijs) te tonen. Dit bewijs mag ook op voorhand worden doorgemaild. Indien de student niet aanwezig kan zijn bij ophaling of inlevering, vervalt de korting automatisch. 

Ook vaste klanten kunnen rekenen op voordelige prijzen. Vraag info bij uw aanvraag. Indien u meer dan 1 dag bij ons huurt, dan kan u rekenen op aangepaste prijzen. Contacteer ons voor een offerte.

Algemene voorwaarden

Download hier onze algemene voorwaarden. 

I speak English - Je parle Français - hablo Español

No problem, our staff speaks English, mail or call us…

Pas de problème, notre personnel parle Français, envoyez-nous un e-mail ou appelez-nous…

No hay problema, nuestro personal habla
español, envienos un correo electrónico o llamenos…

Privacy? Gegevensverwerking?

Wij hechten veel belang aan uw privacy.

Wie zijn wij?

Ostron vof

Poortakkerstraat 1 Bus G

9051 Sint-Denijs-Westrem

+32 9 335 73 35

BTW BE0548.755.823

info@ostron.be

Welke gegevens verzamelen wij?

Op het moment dat u bij ons een aanvraag indient via de website of via mail, dan houden we de gegevens die u invult bij. We registreren uw voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer, bedrijfsgegevens. We gebruiken deze gegevens om uw aanvraag goed te verwerken.

Indien u bij ons huurt, dan verwerken we ook de persoonsgegevens met informatie over u als geidentificeerde of identificeerbare persoon. Dit kan gaan om contactgegevens, identificatienummer en financiële gegevens.

Waarom verwerken we uw persoonsgegevens?

We verwerken uw persoonsgegevens om onze administratie en dienstverlening te verbeteren.

Met wie delen we uw gegevens?

De door ons verzamelde gegevens worden nooit aan derden doorgegeven zonder uw toestemming.

Hoe lang worden uw persoonsgegevens bewaard?

De persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk voor de verwerking waarvoor ze werden ingezameld.

Uw rechten

De klant heeft te allen tijde het recht zijn gegevens op te vragen. Hij kan vragen deze aan te passen indien ze onjuist of onvolledig zijn, deze te laten verwijderen of vragen om deze over te dragen. Indien u van mening bent dat wij uw gegevens onrechtmatig verwerkt hebben, heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Privacycommissie.

Het gebruik van cookies

Tijdens het bezoek aan onze website kunnen cookies op de harde schijf van uw computer geplaatst worden en dit enkel en alleen om de site beter af te stemmen op de behoeften van de terugkerende bezoeker. Deze mini bestandjes of cookies worden niet gebruikt om het surfgedrag van de bezoeker op andere websites na te gaan. Uw internetbrowser laat u toe dat u het gebruik van cookies verhindert.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies. Ik ga akkoord